cup_soup_blok_2

Cup-a-Soup eXtra

January 1, 2013

“En dan lijkt dit ons een mooi klusje voor… Jim en Edo!” Recent is een nieuwe Cup-a-Soup commercial gelanceerd waarin een man genaamd Frans nogal werkvermijdend gedrag vertoont. Aan ons werd gevraagd om hier op door te concepten en verdere creaties te ontwikkelen, waaronder een DM voor managers om de verkoop van de Cup-a-Soup carrousel te stimuleren.

 

The video cannot be shown at the moment. Please try again later.

 

In de commercial wordt de manager een beetje als een sukkel afgeschilderd. Wij moesten een goede vertaalslag maken, aangezien de DM naar managers verstuurd werd. Daarom maakten we van Cup-a-Soup eXtra een handig middel voor al die managers! Want als je eXtra geeft, kun je ze extra vragen. Een carrousel is een uitkomst. Dan weet je ook meteen waar al die gasten uithangen. We voegden een tijdelijke oplossing toe: de Cup-a-Soup-eXtra-aan-een-touwtje-truc!

Om ook online iedereen scherp en alert te houden creëerden we een Facebook pagina voor Cup-a-Soup. Maar hoe kom je van 0 fans naar meer dan 9.000? Door Frans centraal te zetten in zijn eigen game. Elke week maakte je kans op mooie prijzen als je Frans als één van de snelsten wist te vinden. Het was een groot succes. Zo groot zelfs, dat ver na afloop van de campagne de game op veler verzoek tijdelijk opnieuw speelbaar was.